Little Nightmares

Merhaba değerli dostlar. Little Nightmares bloğumda yazacağım ilk oyun yazısı olacak. Umarım sizlere; bu oyunu oynamayı düşünüp kararsız olan arkadaşlarıma faydası olur. Oyunu PC’de oynadığımı da belirterek oyunun Steam üzerinde yayınlanan açıklamasıyla başlayalım:

Seni çocukluk korkularınla yüzleştirecek tuhaflıklarla dolu karanlık bir hikaye olan Little Nightmares’e bırak kendini! Six’in Ağız’dan kaçmasına yardım et – burası, mideye indirecekleri bir sonraki avın peşinde olan ruhların yaşadığı engin, gizemli bir kanaldır… Yolculuğunda ilerledikçe, seni kaçış yolunu bulmak zorunda olduğun bir hapishaneye ve eğleneceğin bir oyun alanına sokan dünyanın en rahatsız edici oyuncak bebek evini keşfet. Hayal gücünün sınırlarını ortadan kaldırmak için içindeki çocuğu uyandır ve çıkış yolunu bul!”

Tarsier Studios tarafından geliştirilen ve BANDAI NAMCO Entertainment tarafından yayıncılığı yapılan Little Nightmares isimli oyun bir “korku” ve gerilim atmosferiyle örülmüş, 2,5 D bulmaca ve platform oyunu.

Gerilim verme konusunda çok iyi olan Little Nightmares oyunun hikayesi de oldukça gizemli. Little Nightmares oyununda Six isminde küçük bir karakteri; bir çocuğu oynuyoruz. Six’in yüzünü göremiyoruz. Oyunda herhangi bir silahımız yok. Sahip olduklarımız elimizdeki çakmak ve bize yardımcı olan Nomes isminde fare kadar küçük, kukuletalı karakterler. Oyunda konuşma yok ( kötü karakterlerin homurdanması, çığlık atması ve şarkı söylemesi dışında).

Dediğim gibi, oyunun gizemli bir hikayesi var ve oyunda ilerledikçe bu hikayeyi (kısmen) anlıyorsunuz. Ama yine de oyunun içinde tam olarak “Ne olmuş? Bu çocuk neden burada? Burada ne olaylar oluyor? Burası neresi?” gibi sorularınıza cevaplar bulamayabilirsiniz ki ben bulamadım. Oyunu oynadıktan sonra veya önce araştırırsanız hikayeyi daha iyi öğrenebilirsiniz. Little Nightmares oyunun geçtiği dünyada pis, gizemli ve korkunç şeyler döndüğü muhakkak! Öğrendiklerimi spoiler olmasın diye sizinle paylaşmıyorum.

Oyun gerilim oyunu olmasıyla birlikte bir bulmaca oyunu. Oyunda ilerleyebilmek ve kötü karakterlerden kurtulabilmek için çok da zor olmayan bulmacaları çözmeniz gerekiyor. Ayrıca oyun gizlilik de içeriyor. Bazı bölümlerde bulmacayı çözene kadar göbeğim çatladı ama bu kişiye göre değişebilen bir durum, sizin göbeğiniz çatlamayabilir.

En güzeli ise bulmacaları çözmeye çalışırken üzerinizde hissettiğiniz baskı. Ben bu baskı hissine bayıldım! Karakterleri, renkleri, sesleri ve atmosferi o kadar iyi yapmışlar ki (benim için öyle) kendimi gerçekten bir kabusun içinde gibi hissettim! Ancak kabuslarda görebileceğim karakterlerden kurtulmaya çalışıyormuş gibi heyecanlandım. Sanki, her an uzun kolu birisi gelip beni tutacakmış ve karanlıktaki evine götürecekmişçesine gerildim! Çocukken, koltukta otururken, ayaklarımı yere uzatmazdım; koltuğun altında birisinin olduğunu ve ayaklarımdan tutarak beni aşağıya çekeceğini düşünürdüm. Little Nightmares bana çocukluk korkularımı hatırlattı!

Oyun platform oyunu gibi ama 2,5 boyutlu. Yani oyunu yan cepheden bakarak oynuyoruz ama oyun 2 D değil, bu durum da kontrolde bazı sıkıntılara yol açıyor. Kontroller konusunda birkaç kez küfür etmişliğim var. Bu durum kötü ama oyundaki gerilime katkı sağladığı için iyi de sayılır. Yani kontrolleri dert etmeyin, hemen alışacaksınız.

Bu oyuna bu para verilir mi? Bence verilir, kesinlikle verilir. Güzel bir deneyim yaşarsınız. Grafikler, ortamlar, karakterler konusunda sizi tatmin eder. Elbette bunlar kişiye göre değişir ama bence oyunu beğenirsiniz. Little Nightmares hayatımda etki bırakan, sürekli hatırladığım bir oyun oldu. Hafızamı silseler ve üç oyunu tekrar oynama şansı verseler Little Nightmares’i mutlaka seçerdim sanırım.

Oyunu YouTube kanalımda da yayınlamıştım. Satın almadan önce göz atmak isterseniz tüm bölümleri şuradan izleyebilirsiniz.

Onur ALMIŞLAR

Amatör olarak hayat yolculuğuma devam ediyorum. Bu yolculuk esnasında paylaşmak istediklerimi de bu blog üzerinden sizlere paylaşıyorum. Beni takip ederseniz sevinirim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir